Aims of this period:
1. Let the students know the theme of Lesson 4.
2. To help the students to read the textbook with right pronunciation and stress.
3. To help the students to learn the use of new words, phrases and structures.
Teaching Procedure:
Procedure Time Activities Note
1. Greeting and Taking attendance 5 min. Making the atmosphere that the students study in. Let the students pay attention to the teacher.
2. Lesson4 Introduction Introducing the whole of Lesson4 roughly.
3. Lesson4-part1 Introduction Introducing the brief outline of Lesson 4. Explaining to the students and asking them some questions.
4. Model reading 3 min. Reading the textbook, Lesson 4 – part 1 The students listen carefully to the teacher.
(1)テキストの第一章“The Americans”から第六章“The Chinese”までを読んで、それぞれの内容に関する自分の意見を日本語で答えなさい。
■はじめに
設題について、テキストの章ごとに分けて述べることにする。
■第一章 The Americans
まず読んで彼らは自国に誇りを持つ自信家であると強く感じ、納得した。だからこそ他人に対して嫌われることを恐れず友好的に振る舞うことができるのだろうと考えた。ただ、彼らが自信家あるからこその不安や恐れも感じることができた。常に自信を持ち続けるために、自分を守るための銃を持ったり、暴力に走ったり、勝つために徹底的に戦ったりするのだろうと思った。自信家達だからこそ彼らが個人主義を愛するのは理解できる反面、衣服や食が画一化されているのは興味深かった。アメリカ人らは自国アメリカを偉大だと誇りを持ちすぎていて、アメリカ人であることが彼らの自信を支えているのではないか、それぞれみんながアメリカ人であることこそ個性と思っているのではないか、と感じた。
■第二章 The English
今までイギリス人と直接接する機会はなかったが、納得さ
「(1)テキストの第一章“The Americans”から第六章“The Chinese”までを読んで、それぞれの内容に関する自分の意見を日本語で述べなさい。
(2)次の設問にテキストの内容にそって英語で答えなさい。
1.Why are American sure that everybody likes them?
2.What is the reason why the Englishman cannot tell anyone that he is superior to the citizen of any other country?
3.Why do many children nap for three hours in the afternoon in Italy?
4.Why is Switzerland the only nation to out-German the Germans?
5. How are Chinese restaurants different from
Western restaurants? 」
(1)
“The AMERICANS”
アメリカ人は、矛盾点が多い点や自分の持っている印象と他者の持っているイメージが異なっている点などが面白いという印象を受けた。
また、自分は「いい人だ」「個性的だ」など